Bangkit dan bermula.



 Semalam, sempat melihat beberapa hantaran di status Whatsapp isteri, melihat dan membaca setiap gambar dan tulisannya, gaya penulis ringkasan dan santai membuatkan aku kusyuk membaca, timbul rasa ingin terus mengikuti dan membuat diriku berfikir, gaya penulisan santai begini harus diketengahkan.

Jadi, bingkas bangun dari tempat duduk untuk terus mendapatkan isteri aku di dapur, tiada kata lain melainkan pujian kepada penulisannya yang bersahaja, lantas terus memberi idea agar beliau mula menulis secara santai dengan menggunakan platform yang ada.

Melihat keadaan hari ini, rasanya masih sesuai menulis atau mencurahkan idea di platform blogspot ini. Walaupun tiada pembaca yang hadir, sekurang-kurangnya masih boleh menulis dan memperbaiki gaya penulisan kita sendiri. Andai ada pula pembaca yang sudi bertandang, dapatlah pula berkongsi cebisan ilmu atau beroleh manfaat, moga-moga ada pula keuntungan di sana nanti.

Alhamdulillah, isteri bersetuju untuk bermula, ini adalah langkahan kecil kami, mungkin hari ini kami mula menulis untuk diri, mana tahu satu masa nanti, ini boleh menjadi kenangan atau rujukan kepada anak-anak suatu hari nanti.


Moga permulaan ini membuatkan terus kuat untuk menulis dan berkongsi.

Comments

Popular posts from this blog

نموذج خطة الدرس اليومية لمادة اللغة العربية للصف الأول

Sajak Perjuangan - RASULULLAH SUNGGUH MULIA