mereka yang sudi

Sunday, January 24

Bukalah matamu

Open you eyes-(Maher Zain)

Look around yourselves
Can’t you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let’s start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you’re feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
When a baby’s born
So helpless and weak
And you’re watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we’ll see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..


Bukalah matamu-Maher Zain


Lihat di sekeliling engkau
Tidakkah engkau melihat keajaiban ini
Tersebar di hadapanmu
Awan-awanan yang terapung sendiri
Langit yang cerah dan biru
Planet-planet pada orbit-orbitnya
Dan jua bulan serta matahari
Sesuatu yang harmoni sempurna

Marilah kita mula bertanya pada diri kita
Tidakkah bukti ini cukup untuk kita?
Atau adakah kita buta
Untuk menolak semua ini ketepi?
Tidak..

Kita hanya perlu
Membuka mata kita ,hati kita, dan fikiran kita
Kalau kita melihat dengan jelas tanda-tanda ini
Kita tidak akan dapat bersembunyi daripada kebenaran
Biarlah ia membawa kita secara indah
Bawalah kami ke jalan yang terbaik
(Allah)
Pandulah kami setiap hari yang kami lalui
(Allah)
Jadikanlah kami sentiasa hampir dengan Mu
sehingga habisnya waktu..

Lihatlah dalam dirimu
Suatu arahan yang sempurna
Tersembunyi dalam dirimu
Mengalir dalam saluran darah
Bagaimana pula dengan kemarahan , cinta , dan kesakitan
Serta semua benda yang engkau rasa
Bolehkah engkau merasainya dengan tanganmu?
Bukankah ia benar-benar wujud

Apabila bayi lahir
Sangat tidak berupaya dan lemah
Dan engkau melihatnya membesar
Jadi mengapa menafikan?
Apa yang ada di hadapan matamu
Keajaiban terbesar dalam kehidupan


Ya Allah
Engkau menciptakan segalanya
Kami kembali pada Mu
Ya Robb kami menadah tangan berdoa
Selama-lamanya kami bersyukur pada Mu
Segala puji hanya bagi Mu ya Allah..

Sunday, January 17

Perang bermula....

Huhu...tadi imtihan tafsir...huhuhu....leh tahan penangan soalannye.....
pelbagai senjata yang dikeluarkan....
moga ALLAH memberi balasan...atas nama perjuangan...amee.....

Friday, January 15

Syukran kawan2....

syukran kepada sahabat2 yang mengingatiku....
walaupun diri ni sangat lemah...tapi masih de yang menghargai....huhu

mekasih kat tuan blog....
adam@wan....http://adamhawa-adam.blogspot.com/
syamsul ganu....http://kembaramursyid.blogspot.com/



mekasih sbb ingat kat saya.....huhuhu

Umo yang makin meningkat...huhu

Genap sudah umo ku ..... tahun...hehehe...
makin meningkat...ingatkan leh kurang2.....
14hb januari ......
bemula jam 12 tgh malam...kawan2 terutama ahli bait lepak kat bilik...huhu...
ana pun ape lagi g la tempah pizza....konon2 nak lari dari sakatan besday ni...
Dengan baik hatinya ,,,g ar tempah pizza...suasana hiruk pikuk...penuh ngan gelak tawa....dengan penuh keriangan kawan2 mendoakan kebahgiaan ,kejayaan....

huhu...wajahku yang bersemangat...huhuhu...

ni plak gambar sebilangan ahli baitku yang berpakat untuk membuat 'gimik'...huhuhu....heri da siap ngan telur...huhu...cane la leh xperasan malam tu.....


sedang rancak berborak2...tetiba de satu bunyi kat belakang...huhu...xsempat nak toleh tetiba da meleleh je telur kerambut n muke ku...huhuhu...sampai ati korang....

hahaha...padan muka.....kan da kene .....
huhuhu...kelihatan masa tu mukeku yang sangat pasrah...ala kul lihal...sanah helwa ku sendiri...setahun sekali....Sayang ahli baitku.....



ZAIDI....KAYOL...Dik WAN...e-jan....HARRY...AFIF....
siap turn korang t.....huhuhu....
ni la dak2 202.....huhu...
bersempena lak ngan hari khamis...jadi kami sume berpuasa sunat....
n
ni la juadah berbuka kami....PErggghhh...rendang ayam tuh....

memang best hari ni....huhu...
moga ukhwah ini atas redha Ilahi n kekal sampai negeri abadi....
ameen

Friday, January 8

Gereja hangus terbakar


Sebuah gereja dibaling dengan bom petrol mengakibatkan tingkat bawahnya hangus terbakar, kata sumber gereja.

Insiden tersebut berlaku sewaktu memuncak kontroversi berhubung penggunaan perkataan Allah oleh satu penerbitan Katholik.

Dua lagi gereja di Lembah Kelang turut jadi sasaran dalam tempoh 12 jam lalu, termasuk Gereja Assumption di Petaling Jaya.

Seorang pegawai jabatan bomba berkata semua balai diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga bagi memantau kebakaran di rumah-rumah ibadat, menjelang bantahan besar-besaran tengah hari ini anjuran beberapa NGO Islam.

Bangunan tiga tingkat Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, adalah sebahagian pergerakan Assemblies of God, terbakar kira-kira tengah malam tadi, kata pemimpin gereja itu, Peter Yeow, 62.

Beliau memberitahu AFP bahawa ada saksi yang ternampak empat orang - yang datang menaiki motosikal - memecahkan kaca dan membaling bom petrol ke dalam bangunan gereja.

Tiada sebarang kecederaan berlaku dalam kejadian tersebut. Gereja itu yang terletak di bahagian hujung lot rumah kedai di situ, dihadiri kira-kira 1,500 setiap minggu.

"Api memusnahkan bahagian pentadbiran gereja tersebut. Kita tidak tahu sama ada dewan sembahyang di tingkat tiga juga mengalami kerosakan," katanya sambil menggesa gereja lain supaya meningkat kawalan keselamatan.

Anuar Harun, yang mengetuai operasi memadam kebakaran tersebut berkata, pakar forensik sedang bekerjasama dengan polis dan unit anjing untuk menyiasat kebakaran tersebut.

"Kami sedang menyiasat punca kebakaran. Kami tidak boleh memberi lagi maklumat. Ia isu sensitif," katanya ketika ditanya sama ada ianya kes khianat dengan api.

"Kita telah meminta semua balai bomba supaya bersiap sedia bagi menghadapi sebarang kebakaran di tempat ibadat," katanya kepada AFP.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Sabtu Othman berkata polis menemui satu spanar dan satu bekas minyak tanah di tempat kejadian, bersama dengan dua helmet yang terbakar.

Katanya, polis menyiasat kejadian itu mengikut Seksyen 436 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman sehingga 20 tahun penjara atau denda.

Sementara itu, Gereja Assumption yang terletak di sebelah Hospital Assunta, dipercayai turut menjadi sasaran kira-kira jam 4 pagi tadi.

Pegawai gereja itu berkata, bom petrol dibaling ke dalam kawasan perkarangan gereja, tetapi tidak meletup.

Gereja ketiga di Seksyen 17, Petaling Jaya juga menjadi sasaran malam tadi, menyebabkan kerosakan berlaku di bahagian luar luar bangunan Gereja Life Chapel.

sumber :Malaysiakini/-

Sunday, January 3

pergi seorang sahabat





Al Fatihah...

Sahabat kita Hidayatussaufi telah kembali ke rahmatullah pada jam 4.15 pagi waktu Malaysia (10.15 malam waktu Mesir).

semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman....

terima dgn penuh redha diatas pemergian beliau.....

sangat sedih....