Posts

Showing posts from January, 2010

Bukalah matamu

Open you eyes-(Maher Zain)

Look around yourselves
Can’t you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let’s start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you’re feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look br…

.:: SALAM IMTIHAN ::.Dari Keluarga Anak Wilayah Persekutuan Mesir

Image
~SEMOGA NAJAH DIDUNIA DAN AKHIRAT~

Perang bermula....

Huhu...tadi imtihan tafsir...huhuhu....leh tahan penangan soalannye.....
pelbagai senjata yang dikeluarkan....
moga ALLAH memberi balasan...atas nama perjuangan...amee.....

Syukran kawan2....

syukran kepada sahabat2 yang mengingatiku....
walaupun diri ni sangat lemah...tapi masih de yang menghargai....huhu

mekasih kat tuan blog....
adam@wan....http://adamhawa-adam.blogspot.com/
syamsul ganu....http://kembaramursyid.blogspot.com/



mekasih sbb ingat kat saya.....huhuhu

Umo yang makin meningkat...huhu

Image
Genap sudah umo ku ..... tahun...hehehe...
makin meningkat...ingatkan leh kurang2.....
14hb januari ......
bemula jam 12 tgh malam...kawan2 terutama ahli bait lepak kat bilik...huhu...
ana pun ape lagi g la tempah pizza....konon2 nak lari dari sakatan besday ni...
Dengan baik hatinya ,,,g ar tempah pizza...suasana hiruk pikuk...penuh ngan gelak tawa....dengan penuh keriangan kawan2 mendoakan kebahgiaan ,kejayaan....

huhu...wajahku yang bersemangat...huhuhu...

ni plak gambar sebilangan ahli baitku yang berpakat untuk membuat 'gimik'...huhuhu....heri da siap ngan telur...huhu...cane la leh xperasan malam tu.....


sedang rancak berborak2...tetiba de satu bunyi kat belakang...huhu...xsempat nak toleh tetiba da meleleh je telur kerambut n muke ku...huhuhu...sampai ati korang....

hahaha...padan muka.....kan da kene .....
huhuhu...kelihatan masa tu mukeku yang sangat pasrah...ala kul lihal...sanah helwa ku sendiri...setahun sekali....Sayang ahli baitku.....



ZAIDI....KAYOL...Dik WAN...e-jan....H…

Gereja hangus terbakar

Image
Sebuah gereja dibaling dengan bom petrol mengakibatkan tingkat bawahnya hangus terbakar, kata sumber gereja.

Insiden tersebut berlaku sewaktu memuncak kontroversi berhubung penggunaan perkataan Allah oleh satu penerbitan Katholik.

Dua lagi gereja di Lembah Kelang turut jadi sasaran dalam tempoh 12 jam lalu, termasuk Gereja Assumption di Petaling Jaya.

Seorang pegawai jabatan bomba berkata semua balai diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga bagi memantau kebakaran di rumah-rumah ibadat, menjelang bantahan besar-besaran tengah hari ini anjuran beberapa NGO Islam.

Bangunan tiga tingkat Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, adalah sebahagian pergerakan Assemblies of God, terbakar kira-kira tengah malam tadi, kata pemimpin gereja itu, Peter Yeow, 62.

Beliau memberitahu AFP bahawa ada saksi yang ternampak empat orang - yang datang menaiki motosikal - memecahkan kaca dan membaling bom petrol ke dalam bangunan gereja.

Tiada sebarang kecederaan berlaku dalam kejadian tersebut. Gereja…

pergi seorang sahabat

Image
Al Fatihah...

Sahabat kita Hidayatussaufi telah kembali ke rahmatullah pada jam 4.15 pagi waktu Malaysia (10.15 malam waktu Mesir).

semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman....

terima dgn penuh redha diatas pemergian beliau.....

sangat sedih....