mereka yang sudi

Sunday, August 9

Ahlan Wasahlan kepada siswa/wi Baru 09/10



Hari ini 9 Ogos 2009,insyaALLAH kami pelajar-pelajar Negeri Sembilan Di Mesir akan menyambut ketibaan sekumpulan @ jemaah(BUKAN JEMAAH HAJI) pelajar siswa n siswi baru yang akan menyambung pelajaran di sini...





Jadi,kami semua mengucapkan selamat datang kepada mereka,beserta nasihat supaya bersedia dan sentiasa tajdid niat semasa belajar di sini supaya kita tidak terpesong...



Seperti tahun-tahun lalu,sajian makanan di sediakan supaya siswa/wi baru ini tak terputus terus ngan makanan2 dan masakan2 neegara kita,cuma capati dan tosei tak dapat la di sediakan...
Sekian,

Expo Gempak Yang Memang Gempak



Gempak,Hebat,Gah....
Huish,rasa macam berada kat Malaysia je apabila ana melihat sendiri semangat dan kerjasama anak-anak Malaysia di Mesir ini merayakan sambutan Hari Kebangsaan Negara kita ...
Erm..gambar xsempat nak upload sebb kekurangan masa,jadi sempat nak cerita sikit2 je...
Majlis bermula dengan persembahan dari anak-anak Malaysia di Mesir,Ini barula menunjukkan satu Malaysia,Bermula dengan persembahan dari pelajar-pelajar Buuth,kenudian di susuli dengan paluan kompang beserta lagu-lagu yang best oleh anak-anak negeri Johor,paluan kompang di sertai dengan lagu-lagu seperti can malican,ala omak kawin kan aku dan jit-jit semut memang memukau para penonton yang hadir menjayakan program...
Majlis kemudian di susuli dengan persembahan seni mempertahankan dir iaitu seni taekwondo...setiap terjahan dan aksi peserta taekwondo ini memang menunjukkan bahawa para daie @ ustaz juga perlu menguasai ilmu mempertahankan diri...
Acara di teruskan lagi dengan persembahan konvoi motosikal membawa jalur gemilang...
terdapat baberapa buah motosikal berkuasa tinggi membawa bendera...Ha..yang hebatnya...turut disertai oleh warganegara filipina....
Kemudian Acara perbarisan kontinjen dari setiap negeri dan Dewan Perwakilan Mahasiswa seperti Damanhur,Zaqaziq dan Dumyat....
Acara ini memang gempak....
Dan yan paling gempak ana rasakan ialah ketika mana malis di rasmikan,maka 'Gimik" yang begitu menakjubkan seperti persembahan bunga api,kibasan jalur gemilang sebesar rumah selangor di Mesir... ana kira kalo diletakkan bendera selangor sebesar tu di sebelah bendera Malaysia yang menjadi Gimik semalam,sudah tentu Rumah selgor dibungkus seperti hadiah...hehe...
Erm..semua suasana ni menunjukkan semangat dan cara sambutan yang sangat baik dan islamik....
Kita mampu sebenarnya membuat satu-satu sambutan berdasarka lunas-lunas agama...sape yang berani kata,kalau buat sesuatu majlis ikut tatatertib agama tak seronok? ianya telah terbukti menyeronokkan dan bebas maksiat serta ikhtilat...

Jadi kita la 'AGEN PERUBAH' kepada masyarakat kita..
Ana memang teruja dengan acara sebegini...
Sekian,




ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN,