Posts

Showing posts from June 17, 2010

mari solawat...nyanyi pun berselawat gak...

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

Daripada kita pacaran
Lebih baik kita sholawatan
Daripada kita berduaan
Nanti bakal di hasut setan

Awas jangan dekat-dekatan
Kita ‘kan belum ada ikatan
Daripada dekat-dekatan
Mending kita sholawatan

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

Bukan aku tak suka padamu
Bukan aku tak mau denganmu
Tapi aku mau liat dulu
Setebal apa imanmu

Sudahlah engkau lupakan
Anggap saja kita ta’arufan
Sudahlah ku jangan kau pikirkan
Mending kita sholawatan

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

***********…

Akhirnya..................................selamat berpuasa............

Image
alhamdulillah....setelah berhempas pulas mengarang bahs bagi peperiksaan disiang hari yang sangat2 panas harini menyebabkan sakit kepala disebelah malam....lalu mengjadikan layout blog ni sebagai mangsa....Alhamdulillah ,da selesai pun .....jadi kepenatan seperti gambar di atas....huhuhu...............





gambar dibawah ini pula menunjukkan reaksi pada masa ni...memang ngantuk...nak tido kejap...sementara tunggu azan subuh....

jadi, bersempena ngan hari khamis...jadi marilah kita bersahur dan berpuasa pada hari ini.....
SELAMAT BERPUASA..........................



Moga amalan kita dipandang oleh ALLAH dan diterima sebagai malan yang soleh.....

ade ke azab kubur????

Satu hari seorang majikan menyuruh pekerjanya bertolak ke luar negara selama setahun, atas urusan kerja, dan mesti bertolak segera besok pagi….
pekerja itu meminta ditangguhkan untuk bertolak selama beberapa hari bagi membolehkan ianya membuat persiapan…
majikan itu membenarkan pekerja itu balik dan membuat persiapan selama beberapa hari…Malaikat maut diperintahkan untuk menjadikan korang mayat selama-lamanya,…tapi korang mintak ditangguhkan selama beberapa hari bagi membuat persiapan…
Nota: malaikat maut tak layan ‘surat menyurat’….Kerana itu ada mayat yg ditemui dalam berbagai2 keadaan.Ada Mayat yg nasi penuh nasi kat mulut..Ada Mayat tg tengah mandiAda Mayat yg baru nak berserapanAda Mayat yg sedang bersetubuhAdaMayatyg sedang memasakAdaMayatyg sedang baca blog..Macam2mayat ada - (sila rujuk bilik mayat)…Untuk pengetahuan korang semua:
-Korang akan rasa best menyambut hari raya apabila korang dah buat persiapan sebulan sebelum raya dengan berpuasa, buat kuih, tempah baju dl…