~..Kemanisan cinta-Mu yg ku dambakan..~

Ahh..
Tumpas lagi aku di malam ini..
Keimanan yang sering di pertahankan musnah lagi..
Tatkala nafsu dan iblis yang di jadikan raja dalam diri..
Keimanan yang nipis itu di koyakkan sekali lagi..
Lantaran kebodohan hambaMU yang mengatakan dirinya pejuang di jalanMU..

Dimanakah kedudukanku di sisimu Ya Rabb..?
Dimanakah darjatku di sisimu Ya Rahman?
Apa masih punya tempatkah aku di sisiMU itu Ya Rahim?

Aku cukup takut kepadaMu Ya Allah..
Takut dengan dosa-dosa yang sering ku lakukan..
Takut dengan nikmat-nikmatMu yang sering ku salah gunakan..
Takut dengan amanah-amanahMu yang berani ku pikul ini..

Sekali lagi Ya Rabb..
Aku tewas lagi dalam menjaga keimanan ini..
Tewas dengan nafsu diri dan bisikan makhluk yang dimurkaiMu itu Ya Rabb..
Terkadang aku bertanya pada diriku sendiri..
Apa benarkah aku adalah pejuang di jalanMU ya Rabb?
Apa benarkah aku umat Nabi Muhammad Saw yang dikasihiMU itu?
Apa benarkah aku adalah makhluk yang di muliakan olehMu itu?
Lantaran taubat yang biasa ku lakukan itu di jadikan permainan..
Seolah-olah suatu lakonan di hadapanMu..
Di lakukan hanya kerana takut padaMu buat seketika cuma..
Benarlah aku seorang pelakon yang sungguh hebat di hadapanMu..

Sungguh aku adalah seorang makhlukMu yang hina..
Bodoh lagi daif di sisiMU..
Terkadang aku cukup malu padaMU Ya Rabb..
Kerana mengotori kesucian cintaku kepadaMU dan cintaMU kepadaku..
Ampunilah hambaMu ini Ya Tuhanku..
Kerana sering memungkiri janjinya kepadaMU..
Alpa dalam menunaikan hak-hak yang harus ditunaikan kepadaMU..

Sungguh..
Aku cintakanMu ya Rabb..
Terlalu rindukan saat-saat bersujud di hadapanMU..
Di kala malam aku memujiMU
Di kala malam aku merintih padaMu..
Di kala malam aku bercerita kepadaMu..
Tiada kata yang dapat ku ungkapkan lagi buatMu Ya Rabb..
Melainkan aku sayang kepadaMU..
Cinta kepadaMu..

Jadi ku mohon dengan setulusnya kepadaMU Ya Rahman..
Tenggelamkanlah aku dalam cinta ini Ya Rahim..
Kerana aku tahu kau maha Pengampun bagi hamba-hambaMU..
Dan aku sangat yakin dengan itu..
Kau pasti mengampuni dosa-dosaku..
Semoga engkau tidak mengambil apa yang telah engkau berikan padaku ini..
yakni..

'HIDAYAH'

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Perjuangan - RASULULLAH SUNGGUH MULIA

نموذج خطة الدرس اليومية لمادة اللغة العربية للصف الأول