mereka yang sudi

Wednesday, August 5

Debaran berakhir penyuntik semangat baru

assalamualaikum kepada semua pembaca n pengunjung...
alhamdulillah ke hadrat ilahi kerana setiap anugerah dan nikmatnya kepada kita semua makhluk...
Sepertimana yang kita ketahui,pengajian di bumi anbiya' ini banyak dugaan dan cabaran...
tak usah la nak bercerita tentang dugaan dan cabaran tu,sebenarnya arini ana nak berkongsi sesuatau....

Biasalah,selepas imtihan kita semua akan menunggu natijah,dan sistem di Al-azhar yang menggunakan cara pengulangan tahun sekiranya gagal adalah perkara yang menakutkan...
seperti orang lain,bermula Bulan Ogos,pasti berdebar-debar menunggu natijah yang bakal di tampal...
Dahla 1hb orang nak buat demontrasi....semangat da ada,tapi comeh ngan natijah lagi tinggi....erm.....percubaan menenangkan diri sehingga demam...huhuhu...
bertambah lagi debaran dan perasaan cemas,kerana 2hb ogos adalah ulang tahun kelahiran ibuku....
Arrrrggghhh...perasaan cemas bertambah-tambah...ana leka memikirkan natijah yang bakal keluar...sehingga demam...huhuhu...
Menjelangnya 2hb Ogos,natijahku masih belum di tampal,pada hari itu natijah tahun satu syariah...Hatiku makin comeh.....
Pada 3hb ogos 2009,pada sebelah petang,natijah kami bagi pelajar-pelajar tahun 3 kuliah syariah di tampal...apabila mengetahui berita ini,hati ni dah macam sampai dulu ke al-Azhar untuk melihat natijah.Tetapi memandangkan pada masa itu sudah lewat,ana sekadar memberikan no matrik kepada sahabat-sahabat untuk melihat natijahku...
Hati ini semakin resah gelisah tak tentu arah...rasa-rasa nak berlari ke kuliah pun ada...
Menjelang beberapa minit,ana menelefon sahabat yang bernama azizudin yang berasal dari Perak...
'Salam Azi....
'Wsalam jan....
Zi...cane natijahku....
huuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrmmm......
(aduish,napo panjang sangat keluhan ni,ati da x sodap ni)
Ijan..
.errrrrrrrrrrrrrmmmm...
'HANG NAJAH JAN'
pergh suspen gilo......
Alhamdulillah....ana najah untuk meneruskan ke tahun 4....
Lepas je letak panggilan tadi,berbekalkan kredit LE20,ana terus menghubungi mak ayah di Malayasia...Maka terjadilah dialog yang melonjakkan semangat ana...huhuhu...
Syukran kepada semua atas doa kalian ,,,,

Disini nak ucap tahniah n mabruuuuuuuuuuuuk kepada sahabat seangkatan dari negeri sembilan yang turut sam2 meneruskan perjuangan....





(USTAZ DANIEL FARHAN N USTAZ NAIM N ANA)
-saat sebelum masuk dewan peperiksaan...

Dan ucapan Tahniah n Syukran kepada sahabat2 studygroup yang banyak membantu dari pelbagai segi...





-HAMZI-PENANG
-AZIZUDIN-PERAK
-HADI-PERAK
-RUSYDI-KEDAH
-ARIP-KEDAH
-ZUHAILI-SELANGOR
-HELMI-PENANG
-SYAKIR-KL
-IJAN-N.SEMBILAN
-IHSAN-SELANGOR
-SYAMSUL-PERAK
-AMIN-PERAK
-DAN LAIN2....penat taip.....


Mabruk n syukran kepada semua....
Tak lupa kepada mak ayah tercinta.....


alhamdulillah....ana rasa lebih bersemangat untuk meneruskan langkah ke hadapan...
Ana tetap mengharapkan doa dari kalian.....


ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN

ROSLIZAN BIN MOHD YUSOF
BILIK 202
RUMAH WILAYAH
HAYYU SABIE
CAIRO
EGYPT

2 comments:

kembara™ said...

salam..maaaaabbbrrrruuuukkkkk alaik ya habibi...atas najah baahiraan dalam imtihan..kita jumpa sanah gai..masyi ya habibi..hehehe

langkasuke said...

alfu mabruk ya sodiqi.. belanja kfc la weh..