mereka yang sudi

Saturday, July 11

Indahnya Bila Bersahabat

Assalamualaikum..
post kali ni saje nak bercerita tentang sahabat..
Sume org mempunyai sahabat.
kalo x ramai pun mesti ada punye....jadi kesempatan pulang ke Malaysia baru-baru ini ana berkesempatan meluangkan masa untuk keluar bersama2 sahabat2 yang berada di Malaysia.




Ye,sememang keadaan sudah berubah dan masing2 tak seperti dulu,untuk pengetahuan,sahabat2ku ini adalah satu batch masa sekolah kat MAAHAD AHMADI NEGERI SEMBILAN...huhu..Kami tidak la merancang untuk membuat satu program,tetapi ALLAH Maha Merancang,kebetulan semasa di Malaysia seorang kakak kepada sahabat kami melangsungkan walimah.Jadi disitula menjadi tapak pertemuan kami...




Kulihat sahabat2ku kesemuanya gah2 belaka,ada yang sudah bekerja menjadi 'Manager',ada pula yang tersohor dengan kepimpinan mahasiswa nye.Ada pula yang telah bergelar 'Mahasiswa Timur tengah'juga.Ha,sape la kna ketika tu yang masih lagi terkebil2 mencari ilmu..huhu..



Masa ni teramat la best sekali,bayangkanla beberapa tahun xberjumpa.huhu..memang hebat sahabat2ku.Masing2 sudah punyai kehidupan sendiri sekarang.



Masa ni la perjumpaan kami yang terakhir ngan seorang sahabat kami'Nur Hidayah'yang mana beliau telah menghadap Ilahi.Al Fatihah Buatnya.

Masa ni juga ana terfikir,kalau lah kekuatan ukhawah yang sebegini erat di pergunakan ke jalan dakwah dan kesepakatan ini di guna pakai ke arah pembinaan daulah islam,dah tentu ianya hebat...Bersatu teguh,bercerai bersatu kembali..


Akhir kalam.semoga Allah mencampakkan hidayah dan beri kita kekuatan seperti kekuatan pejuang2 Allah yang terdahulu...


'BERSATU TEGUH,BERCERAI BERSATU KEMBALI'

ROSLIZAN BIN MOHD YUSOF
BILIK 202 RUMAH WILAYAH
EGYPT.

No comments: