1. Permulaan pengajaran
 - menarik perhatian murid terhadap perkara
  yang hendak diajar.
 - menimbulkan minat murid
 - menggalakkan pernyertaan murid
 - mengaitkan dengan PSA
 - memberitahu apa yang akan diajar.
2. Perkembangan Pengajaran
 - penyampaian isi pelajaran mestilah teratur
 - kadar kelajuan sesuai dengan tahap murid
 - mempelbagaikan aktiviti mengikut
kebolehan murid
 - menepati hasil pembelajaran
3. Pengurusan bilik darjah
 - mewujudkan persekiran pembelajaran yang
  kondusif
 - kawalan disiplin / arahan-arahan perlu jelas
4. Komunikasi
 - lantang
 - kuat
 - jelas
 - nada dan intonasi pelbagai
 - suara menarik
 - peka dengan bahasa murid
 - bahasa standard
5. Kualiti Pembelajaran
 - penglibatan murid aktif
 - penglibatan menyeluruh
 - ada menunjukkan perubahan tingkah laku
 - menunjukkan murid faham apa yang diajar
 - murid reponsif terhadap pelajaran
6. Penutup
 - penutup kognitif( menarik perhatian
murid kepada apa yang telah dipelajari,
membuat peneguhan)
 - penutup sosial - membina rasa pencapaian
- rasa menguasai pembelajaran.
7. Pencapaian Hasil Pembelajaran
 - pastikan semua hasil pembelajaran tercapai melalui aktiviti pp yang dilaksanakan.
8.  Aplikasi nilai
 - diterapkan dengan baik
 - berkesan
 - mengikut kesesuaian masa

 
 
 
 
No comments:
Post a Comment