Tragis pekerja Indonesia, diperkosa 6 pemuda mesir dikawasan sampah

jalan2,jumpe berita ngeri ni...huhuhu....

Dari Web 23 April 2010: - Tragis pekerja Indonesia dimesir, diculik, diserkap, diperkosa 6 pemuda mesir ditempat pembuangan sampah ini disiarkan INFOKINI sebagai renungan bagi semua supaya mengambil langkah berjaga-jaga. Berita tragedi ini disiarkan semalam oleh laman Web " eramuslim.com " (bertarikh pada 22 April).

Negeri "Ketika Cinta Bertasbih" Ternyata Tak Seindah Kisah "Ayat-Ayat Cinta"

Admin membuat posting (copy post) tentang kejadian yang dilaporkan dilaman web http://www.eramuslim.com/ kepada umum disebabkan atas permintaan pengunjung bernama " RINDA ". Post kali ini diharap sedikit sebanyak dapat diambil pengajaran supaya diambil langkah berhati-hati oleh semua warga asing dibumi mesir.

Sejauh mana kebenaran sumber berita dibawah, itu perkara kedua, tetapi pengajaran wajar diambil dari hal yang berlaku, kerana sudah sering kita dengari. Admin sendiri mempunyai rakan-rakan pelajar indonesia dimesir. Kebanyakkan mereka mengiyakan kejadian-kejadian yang berlaku seputar hal pelajar indonesia dimesir yang kita ketahui, berkaitan dengan kejadian pemerkosaan, cabul, pukul, buli dan lain-lain.

Sekadar ingin bertanya pada pembaca, bukankah " ABIDIN " yang dimaksudkan dalam post dibawah itu tempatnya dicairo? Apa ia hayyu ashir? Seandainya, tepat dan benar ABIDIN itu tempat yang dimaksudkan (hayyu ashir cairo), langkah dan waspada lebih hebat perlu diambil. Warga mahasiswa/wi kita berbondong-bondong disana.

Berita yang baru disiarkan semalam (dibawah), bukanlah satu-satunya kes kejadian seumpama itu dimesir, akan tetapi kes seperti ini sudah biasa, cuma kurang diambil prihatin oleh mahasiswa kita serta sebahagian besar mahasiswa/wi tidak mempercayai kes-kes yang berlaku (kerana kes-kes seperti ini tidak disebarkan kepada umum).

Dibawah merupakan laporan berita dari sebuah laman web kepunyaan warga indonesia, moga ia dapat difahami oleh warga malaysia dengan maksudnya yang mendalam, walaupun sedikit perbezaan gaya bahasa antara kita, yang jelas, maksud begitu jelas dan difahami. SILA AMBIL PENGAJARAN SEBELUM ANDA DIBERI PENGAJARAN

*http://beritautama-infokini.blogspot.com/2010/04/tragis-pekerja-indonesia-dimesir.html

http://www.eramuslim.com/berita/dunia/tragis-tkw-indonesia-itu-diculik-disekap-lalu-diperkosa-6-pemuda-mesir-di-tempat-sampah.htm

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Perjuangan - RASULULLAH SUNGGUH MULIA

نموذج خطة الدرس اليومية لمادة اللغة العربية للصف الأول